Dag 21/23; de laatste dagen van mijn Backpack avontuur.

1 augustus 2015 - Ferrel, Portugal

Ik weet niet of de dagen kloppen, maar volgens mij wel. Het maakt ook niet zo veel uit, ik kan in ieder geval vermelden dat het het einde van mijn backpack avondtuur is. -:(-

Lagos. LAGOS! Oh wat is het daar geweldig mooi, niks anders dan lof over Lagos. Toen ik op dag 20 in Lagos aan kwam en naar het hostel liep dacht ik al wow, dit is echt zo leuk. Pleintjes met kraampjes, schattige dingetjes en straatjes. Het was echt zo een super gezellig dorpje waar ik doorheen liep en ik kreeg er zo een maximaal vakantie gevoel bij. Ken je dat? Soms als je in een stad loopt op vakantie voelt het niet 100% als vakantie, maar meer als een dagje stedentrip ofzo. Maar hier had ik echt het gevoel van vakantie. Genieten, ver weg, vakantie.
Mijn hostel was prima, het enige was dat het bed voelde alsof ik op een stalen bankje ergens sliep in plaats van in een bed. Ik voelde de veren, in de vorm van ruiten, in mijn lichaam prikken als ik op mijn matras lag. Desondanks heb ik heerlijk geslapen, zoals ik in mijn vorige verhaal al vermelde ben ik vroeg gaan slapen. Dat was maar goed ook want de volgende dag voelde ik me heerlijk.

Na een goede nachtrust ging ik de Algarve verkennen. Nouja, een heel klein deel. Mensen vertellen altijd over de mooie stranden, het blauwe water, en dan denk je wel eens dat het onzin is. Ik kan je vertellen dat het geen onzin is. Toen ik langs de kustlijn van Lagos liep keek ik mijn ogen uit. Het water, vooral tussen de kliffen en bij de grotten in het water, was echt geweldig mooi blauw met wel 5 tinten soms. Het uitzicht was prachtig en zo heb ik ongeveer 4 uur van mijn dag doorgebracht. Na mijn wandeling ben ik wat gaan eten en daarna heb ik wat rondgelopen door het dorpje. Winkel in - winkel uit, winkel in - winkel uit. Prima tijdverdrijf op zich, ik had toch geen idee wat ik verder nog kon doen die dag.
In de avond weer aardappelwaaiers uit de oven met kaas gemaakt, en weer goed gelukt. Joepie! Helaas was mijn pot met bietjes echt te smerig voor woorden omdat het een en al azijn ofzo denk was. Het was super bitter en het rook naar augurken. Ik kon het niet weg krijgen, maar gelukkig had ik genoeg aardappelen gemaakt en een blikje knakworsten open getrokken. Lekker Hollands toch?
Na het eten waagde ik de gok; ik ging naar boven naar het terras en vroeg de groep van veel te veel mensen of ik ze misschien kon joinen. Gelukkig was iedereen super aardig en werd ik in de groep opgenomen. Zo zie je maar, mensen zijn niet zo eng als ze lijken. 3/4 waren Australiërs, Lagos zit er letterlijk helemaal vol mee. Ik vond het wel vermakelijk: het accent, de verhalen, het soort mensen. Na een paar uurtjes te hebben gepraat en wat te hebben gedronken zijn we naar de eerste bar gegaan waar ik eigenlijk alleen maar buiten heb staan praten met wat mensen van mijn hostel. De volgende bar was beter aangezien we daar dansjes gingen doen totdat de bar sloot rond 4 uur. Een grote bier was hier maar 3 euro, wat in tegenstelling tot de clubs in bijvoorbeeld Ericeira onwijs goedkoop is. In het hostel heb ik nog een half uur tot drie kwartier beneden in de woonkamer op de bank gezeten en over van alles gepraat. Ik moet eerlijk toegeven dat dat best wel fijn was, gewoon even rust, op een bank zitten en over van alles praten met iemand. Gek dat je van dat soort dingen zo kan genieten als je lange tijden alleen bent! Na een lange avond lekker mijn bedje in gedoken om de volgende dag er om 10 uur weer uit te springen.

Mijn tweede dag in Lagos ben ik gaan kayaken. Eerst even liggen zonnen en lunch gemaakt, wat wel moest aangezien ik terug moest naar het hostel omdat ik mijn action cam was vergeten. Na een prima lunch weer naar het strand gelopen, wat maar 10 minuutjes was! Daar een kayak gehuurd voor drie uur maar ik had geen idee hoe lang ik weg was omdat ik geen tijd bij me had. Dit zorgde zoals je misschien wel kan begrijpen wel voor een beetje stress.
Het kayaken was een onvergetelijke ervaring. Je kon alle grotjes in en daar was het echt te mooi voor woorden. Het water was blauw/groen en onwijs helder en de omgeving was zo mooi. Je moet het echt zelf hebben meegemaakt om te snappen wat ik bedoel en hoe mooi het is! Filmpjes zijn over een paar weken terug te vinden in mijn aftermovie... :) op gegeven moment was ik best ver weg met mijn kayak en er waren maar weinig tot geen kayakers meer om me heen. De zee werd wilder en zeker wanneer er boten voorbij kwamen liep de hoogte van de golven nog al op. Zo hoog dat mijn kayak bijna omviel... Ik begon het best een beetje spannend te vinden en met veel moeite door de wind en de golven peddelde ik terug richting mijn beginpunt. De mensen bij het tentje waar ik mijn kayak huurde vertelde al dat het terug peddelen moeilijk zou gaan door de sterker wordende tegenwind. Tegen alle verwachtingen in ging het best prima, ik ben echt heel sterk, en een van de jongens die er werkte keek me dan ook raar aan over het feit dat ik maar alleen was en er geen moeite mee had. Ha ha.
Veel backpackers zeggen trouwens dat je altijd wel een bekende tegen komt op je reis en ik geloofde er niet in. Kom ik op mijn laatste dag in Lagos het meisje tegen waar ik een dag snuffelstage bij had gelopen in groep 8... Dat is best wel héél toevallig en het is dus echt waar dat je altijd een bekende tegen komt.
Nog even op het strand gelegen en die avond weer een gezellig avondje gehad. Naar dezelfde bars geweest en weer een lang maar prima avondje gehad.

De volgende dag moest ik mijn tas pakken en was ik klaar voor vertrek. Ik zou van 12.45 tot 18.35 in de bus zitten en het leek wel een eeuwigheid te duren. Onderweg bedacht ik me dat mijn backpack trip alweer over was. Shit! Onderweg leek het eeuwig te duren, maar nu het voorbij is leek het allemaal zo kort en is het zo snel gegaan. Na eeuwen in de bus werd ik door drie mensen van het SoulSurfCamp opgehaald en reden we richting het appartement. Oud en vertrouwd weer in Baleal voor de komend 4 weken, maar wel met een weekje Nederland tussendoor.

Mijn trip was geweldig, ik heb zoveel meegemaakt dat ik het gevoel heb dat ik 9/10 hier vergeet te vertellen. Portugal is een super land en reizen is gaaf en ja, het was een prachtige tijd. Ik zal nog wat verhalen schrijven nu ik hier vast in Baleal zit. Ik voel me wel een beetje verdrietig soms omdat we thuis een puppy hebben en ik dat niet meemaak. Gelukkig ga ik over een weekje even naar huis. Ondanks dat ik 5 van de 7 dagen op El Cid ben ga ik onwijs genieten van de puppy en de hele dag knuffelen. Ik kan niet wachten hem te zien en ik kan ook niet wachten mijn geweldige paardje weer te kunnen zien en rijden. Nu nog even genieten van mijn tijd hier.

Ciao ciao, adeus!