Dag 2 en 3; disasters, parties and sunburned

12 juli 2015 - Braga, Portugal

Al een tijdje niks laten horen, de dagen hier zijn druk en vol.

Eergisteren was een druk dagje, een soort van. Ik was helemaal opgelaten omdat ik ging surfen, vroeg opgestaan en straight to the beach. Toen ik bij de surfspot aan kwam voelde ik me echt helemaal gelukkig, geweldig om al die surfers te zien, de golven, alles. Er was wel één klein dingetje en dat was dat de golven echt monstergolven waren, waar ik never nooit op zou kunnen surfen.
Na een tijdje kijken ging ik ook maar eens een board huren. Wetsuit aan en gaan! Het water voelde ondanks de full wetsuit nog kouder dan het dompelbad in de sauna, maar daar was ik gelukkig snel doorheen.
En wat ging het goed! Na 5 minuten kon ik alweer mm eerste golfjes pakken. :) - dat was hoe ik wou dat het was gegaan... Mn board was ten eerste veel te klein voor me, waar ik écht niet mee om kon gaan of aan gewend kon raken. Ten tweede zat er helemaal geen wax op het board, dus was hij spekglad. Zelfs peddelen was daardoor moeilijk... Ik heb denk ik drie keer een soort van een golfje gepakt, maar verder was het drie keer niks. Het voelde echt alsof ik nog nooit had gesurft en ik schaamde me dood; ik kon wel janken. Daarna ben ik maar gewoon op het strand gaan liggen en dat was gelukkig heerlijk! Na een hele tijd gezond te hebben begon ik terug te lopen richting Porto, niet wetend dat het echt onwijs ver zou zijn. Na ongeveer 6 kilometer lopen (op mm sandaaltjes) deden mn voeten zoveel pijn dat ik besloot verder de bus te nemen. Die was gelukkig maar 20 minuten te laat....
Eenmaal in het hostel ging ik me klaar maken voor een hele leuke avond; mee met de pubcrawl! Ik was nog niet eerder uit geweest daar in Porto dus ik was zeker benieuwd. Mijn roomies uit Liverpool hadden het wel vaker gedaan en vonden het super dat ik mee ging en ik móest hun favoriete shotje meedoen in het hostel: godka (gin met vodka). Het was echt heel smerig maar wat een mega gezellig begin van de avond daar boven op het dakterras. Om 22.30 werden we opgehaald voor de pubcrawl wat ook meteen weer gezellig was. Onderweg sloten er mensen bij ons aan en op gegeven moment was ik omringd met mensen uit plekken van over heel de wereld: Barcelona, Nederland, Canada, Londen, Liverpool, Egypte, zo gaaf! Ik heb me geen seconde verveeld en echt een super avond gehad. Het is zo leuk mensen van over heel de wereld te ontmoeten en elke keer weer nieuwe dingen te horen. Ook heb ik me echt dood gelachen om de guys van mn hostel, eigenlijk zijn ze precies zoals je denkt als je aan Engelsen denkt. Veel drinken, heel veel drinken. En dan worden ze echt heel grappig en nóg gezelliger. (Vanochtend zei een van mm roomies: well now you can drink like one of us! Weet niet of ik daar blij mee moet zijn, haha)

Ik heb geen idee hoe laat ik terug was in het hostel, maar ik weet wel dat ik gisteren waarschijnlijk de ergste kater van het jaar had. Ik voelde me echt als een zombie, een zieke zombie, en ik had geen planning. Ook had ik nog geen slaapplek... Ik zou richting Braga gaan in de ochtend maar door hoe ik me voelde besloot ik maar op het strand gewoon te gaan zonnen.

Om 11.00 afscheid genomen van het hostel, wat echt super jammer was eigenlijk want ik vond het echt een ge-wel-dig hostel. Mn kamergenoten waren ook zo super gezellig en aardig, maar helaas heb ik ze niet op Facebook of iets. Mede door hun was het echt super in Porto. Het voelde alsof ik ze al jaren kende en ze waren super open en lieten me overal aan mee doen. Na één dag werd ik al 'sam' (op zn Engels) genoemd, zo leuk :)

Na zo'n 6 HELSE uren op het strand voelde ik me eindelijk een stuk beter en ben ik bij een tentje wat gaan drinken. Het strand was gister eigenlijk echt koud door de harde wind. Zelfs met mn omslagdoek als deken had ik het nog koud helaas. Bij t tentje had ik weer even een genietmomentje; chille muziek, prachtig uitzicht en minder brak dan eerst gelukkig.

Toen de trein richting Braga, 1.10 uur en je betaalt er slechts 3.10 euro voor; cheap! Het enige hele vervelende was dat ik was vergeten de achterkant van mijn benen en mn billen in te smeren en het echt mega veel pijn doet met zitten. Niet zo ideaal dus, maar wel weer een goeie leer voor de volgende keer. Een hele goeie leer want ik ben nog nooit in mm leven zo verbrand geweest en het doet echt heel veel pijn. Handig ook met zitten enzo!

Eenmaal in Braga heb ik een uur gelopen met mn backpack omdat ik was verdwaald, maar uiteindelijk een heel schattig en leuk hostel gevonden. Je merkt wel dat dit plaatsje minder bekend en minder druk is; het is een stukje minder gezellig in het hostel als ik eerlijk ben. De vrouw die hier werkt is wel super lief en ik heb de leukste map ooit gekregen want hij is gemaakt door locals.

Vandaag ga ik heel Braga doorlopen met behulp van mijn map, alle plaatsjes die aangeschreven zijn door locale bezoeken. Ik ben heel benieuwd, het is hier wel héél anders dan in Porto.

Well enjoy your day! Kisses and hugs from Braga, Portugal.