Surfen, gezelligheid en een tripje ziekenhuis... (Zie volgende verhaal)

23 juli 2015 - Ericeira, Portugal

Ik dacht dat ik Baleal geweldig vond, maar toen kwam ik in Ericeira. De golven waren perfect (voor een beginnen als ik) zag ik toen we Ericeira binnen reden en alles zag er zo schattig uit. Toen ik naar mijn hostel liep stopte er een auto met de vraag of ik naar het ChillHill hostel ging, waar in inderdaad naar op weg was. Ik was niet van plan in te stappen, maar toen hij zei: 'you are Samantha, right? I'm josé, the owner of the hostel.' wist ik dat het wel goed zat. Niemand anders kon immers mijn naam weten! Na 10 seconde rijden kwamen we aan bij een prachtig mooi hostel. Meteen merkte ik dat de mensen die in de tuin zaten super chill waren en dat bleek later inderdaad zo te zijn. Twee super leuke kamergenoten uit Finland en Zweden en de rest die beneden zat, de meeste uit Zweden, waren ook heel erg tof. Ik mocht meteen met ze mee uit eten en wat drinken dus die kans heb ik gepakt. We gingen wat drinken bij de gaaafste surfshop die ik ooit heb gezien. Aan het plafond hingen surfboards die door een soort lopende band aan het plafond heel de winkel door gingen. Alles in de winkel was echt prachtig maar helaas veel te duur voor mij als arme student to be. Na een drankje, veel foto's en een geweldig uitzicht over de oceaan gingen we richting het centrum. We gingen zitten bij een tentje genaamd Prim en het eten was erg lekker en goed! Wel een stuk duurder dan wanneer ik gewoon gekookt zou hebben maar het was het allemaal waard. Wat een heerlijke mensen en een toffe sfeer. Daarna nog wat gedronken en snel ons bedje in want de volgende morgen zouden we gaan surfen.

De volgende morgen, gisteren was dat, ging ik met de groep mee naar het strand. Zij hadden surfles, ik huurde een board en een wetsuit. Helaas gingen de eerste 4/5 uur surfen echt vreselijk slecht. Er stond een ENORM harde wind en de golven waren daardoor echt heel rommelig en super moeilijk om überhaupt op/in te komen. Ook was ik gewoon nog een beetje bang want de golven waren voor mijn doen hoog en ik moet na twee jaar niet surfen gewoon nog even mijn zelfvertrouwen terug krijgen... Dus, in 4/5 uur heb ik misschien één golf gepakt en ik was helemaal kapot. Als je aan de rechter kant van het strand begon was je binnen 10 minuten aan de linkerkant door de harde stroming waar bijna niet tegen in te peddelen was.
Het strand daar, of nouja de zee, was vol met rotsen. Toen het laag water werd was het te gevaarlijk om op kleinere golven te surfen en uiteindelijk ben ik gestopt en ben ik een heerlijk broodje gaan eten bij de strandtent. Ik ontmoette een meisje die op mijn kamer sliep in Aveiro, super toevallig!
Bij poging drie ging het surfen eindelijk goed! Ik bleef bij de kleine golven, die perfect waren om te oefenen. De rotsen waren wel gevaarlijk, maar gelukkig zat ik op een goede plek. Heerlijk een paar golfjes kunnen pakken en meteen geoefend met bochtjes maken en dat ging eigenlijk super. Confidence boost! :)
Op gegeven moment dacht ik dat ik in iets stond... Ik had wel surfschoenen aan maar alsnog deed het pijn. Ik kon niet echt iets zien dus ik ben gewoon verder gegaan. Eenmaal in het hostel zag ik dat er wel wat in mijn voet zat, een stukje schelp ofzo dacht ik. Na wat gepur met een naald kreeg ik het er niet uit en liet ik het (hele domme zet, nooit maar dan ook NOOIT meer doen) zitten. Wat er toen gebeurde word vervolgd...

Die avond was er een barbecue bij het hostel. Super gezellig, gratis bier, leuke mensen. Echt een heerlijke avond! De muziek die aan stond was ook heel lekker dus ik voelde me nabij perfect. Helaas bestond de barbecue alleen maar uit één groot stuk kip en dat was het. Daarom heb ik mezelf maar vol gepropt met chips, wat ze hier als soort voor/bijgerechtje serveren. Ook heb ik Codfish (kabeljauw geloof ik) geproefd en dat was echt heerlijk!
Na de barbecue hebben we de bars en een club opgezocht en tot in de late uurtjes gedanst. Helaas waren de drankjes van mn kamergenoot verkeerd gevallen dus heb ik mijn laatste uur/uren besteed aan haar verzorgen en naar het hostel brengen. Ach, we've all been there.
Na 2/3 uurtjes slapen ging mijn wekker alweer, maar gelukkig voelde ik me helemaal prima! Op mijn voet na...
Voor interessante ziekenhuisverhalen en leedvermaak kan je mn volgende verhaal lezen. :)