Dag 11, 12 en 13! All happiness.

21 juli 2015 - Torres Vedras, Portugal

De afgelopen dagen heb ik niks geplaatst, ik ben wel lekker bezig! Het was zo chill daar in Baleal en ik was zo druk met niets doen dat ik helemaal vergat mijn blog te schrijven.

De afgelopen dagen heb ik zoals ik hierboven al vermeldde, vrij weinig gedaan. Dit komt mede doordat de golven nog steeds echt drie keer niks waren, helaas. MAAR eergisteren heb ik voor het eerst weer gesurft! Ondanks dat de golven best slecht en heel klein waren, heb ik er toch nog een paar kunnen pakken. Soms kwamen er echt heerlijke golven! Het mooie aan surfen vind ik dat het echt een passie lijkt/is voor iedereen. Als er een goede golf komt zie je iedereen klaar liggen op zijn board en proberen alle 30 mensen de golf te pakken -Dit was ook wel noodzaak want in twee uur waren er misschien 10 goede golven-. Heerlijk om daar met iedereen in het water te zitten en in die surf flow te zitten. Na de disaster in Porto verwachtte ik dat ik er niks meer van zou bakken, maar dit was echt helemaal niet het geval! Tegen mijn verwachtingen in ging het echt super lekker, golfjes gepakt, de meeste kon ik gewoon uitsurfen en ik sprong best soepeltjes op mijn board! Helemaal blij en voldaan, kan niks anders zeggen dan dat het echt een ge-wel-dig gevoel was en ik niet kan wachten tot ik weer ga. De golven zouden beter moeten worden de komende tijd dus dat heb ik mee!
Voor de rest ga ik mijn blog niet vol schrijven met niks doen. Ik heb een leuke tijd gehad, gisteren ben ik rond peniche gefietst langs de kust. Dit was best wel ver en zwaar maar het uitzicht mocht er wezen.

Vandaag. VANDAAG IS LEUK! Deels.
Laten we de spanning er in houden en eerst beginnen met het minder leuke deel.
Mijn volgende stop is Ericeira, daar ben ik nu ook naar onderweg. Na een taxi rit naar het busstation was ik gelukkig op tijd voor mijn bus. Die taxi rit was echt confronterend, dat taxi ding voor je en met de seconde komt er 10 cent bij. Godgod, never again. Gelukkig was het niet zo duur.
Na een rit van anderhalf uur kwam ik aan in Torres Vedras, waar ik te horen kreeg dat ik TWEE EN EEN HALF UUR moest wachten op mijn bus naar Ericeira. Met de auto is Ericeira maar een uurtje rijden maar ik doe er nu dus mooi zo'n 6 uur ofzo over. Bedankt openbaar vervoer in Portugal....

Nu het leuke nieuws. Ik vertelde in een van mijn andere verhalen dat ik reclame ging maken voor SoulSurfCamp en met hen dingen mocht doen, gratis. Nou, het word nog veel leuker!
Na het Suppen kwam de eigenaar/manager, Martin, naar me toe en hij vertelde dat ze mensen nodig hadden voor in Augustus om alles in het huis te doen, dingen te regelen en dat soort dingen. Of ik geïnteresseerd was...
Natuurlijk was ik meteen enthousiast, maar er moesten nog dingen worden besproken. Gisteren stuurde ik een berichtje of er echt mensen nodig waren, en vandaag zat ik met Martin rond de tafel om alles te bespreken... IK GA IN AUGUSTUS EEN MAAND BIJ SOULSURFCAMP WERKEN! Voor mijn hulp mag ik gratis verblijven, alle (surf) spullen gratis gebruiken en natuurlijk krijg ik het ontbijt en alles er ook bij. Echt helemaal super mega geweldig leuk, iedereen daar is ook zo tof en de locatie is prach-tig. Zoveel beter dan bijvoorbeeld het hostel waar ik in verbleef de laatste dagen! Echt best wel heel luxe en ik kan niet omschrijven hoe tof ik het vind. Ik kreeg ook meteen een cadeautje; een shirt van het SoulSurfCamp! Dat soort kleine dingen kan ik echt zo erg waarderen, ben er super blij mee. Ook was het leuk om te horen dat ze een heel goed gevoel over me hadden en me heel graag bij het team wouden, ondanks dat ze me maar één dagje hadden gezien. Werd ook meteen Sam genoemd, haha!
Dussss in Augustus vlieg ik even terug naar Nederland voor mijn El Cid week en daarna terug naar Portugal, op naar een geweldige tijd bij het SoulSurfCamp. Het is trouwens geen kamp met tentjes enzo. Je kan foto's vinden op http://www.soulsurfcamp.de als je nieuwsgierig bent! :)

Helemaal blij ga ik nu verder richting Ericeira, ik hoop dat ik, ondanks dat deze rit veel te lang duurt en ik laat in het hostel ben, vanavond nog eventjes kan gaan surfen! Fingers crossed.

Liefs van een hele blije reiziger. Ciao!

1. Patries:
    21 juli 2015
    Super Sam!! Dat heb je even goed gedaan.. Nog heel veel plezier, Liefs
  2. Ank:
    21 juli 2015
    Reizen is wachten..... En dan komt er altijd weer iets moois aan het einde! En weer een nieuw begin! Wat is het leuk om met je mee te lezen! Veel plezier nog :-)