Day 10&11; relaxing, supping and partying

19 juli 2015 - Ferrel, Portugal

Nu ik in Baleal zit voelt het pas écht als vakantie. Even niet stressen, rondreizen, de hele dag dingen zien; nee! Alleen maar heel de dag zonnen, surfen, feestjes in de avond en gezellige mensen. Ik ben helemaal weg van Baleal en de sfeer en de mensen!

De eerste dag dat ik hier was, werd onverwacht echt heel leuk. Ik had super gezellige kamergenoten die me meteen mee vroegen wat te gaan eten. Ondanks dat het super duur was ben ik gewoon gezellig mee gegaan en het was het zeker waard. Daarna praatte ik met mijn kamergenoten over yoga. Stiekem wou ik het wel een keertje proberen, zeker nu ik ergens ben waar het veel word gegeven. Spontaan besloot ik met mijn kamergenoten mee te gaan naar de poweryoga les. Ik moet eerlijk toegeven; het was even wennen... Die vrouw klonk af en toe net alsof ze aan het bevallen was en ook aan de ademhaling (dry breathing) moest ik wennen. Maar at the end was het heerlijk om te doen, je maakt namelijk echt heel je hoofd leeg omdat je je zo erg concentreert op je lichaam, de houdingen en de bewegingen. Ik had niet verwacht dat het heel zwaar zou zijn maar ik kan je vertellen, het was écht heel erg zwaar.

Die avond besloot ik uit te gaan. 'Wat maakt het uit dat je alleen bent, je kan toch best even een biertje drinken aan de bar? Je komt daar vast wel mensen tegen en je bent vast niet de enigste die dat doet!'
Toen ik de deur uit liep zakte mijn moed meet met de seconde. Toen ik eenmaal bij de barretjes was aangekomen was er geen sprake meer van moed om in mijn eentje wat te gaan drinken en dus ben ik terug gaan lopen. Ik kon mezelf wel voor mn hoofd slaan! Maar dit was toch wel wat te eng voor me ofzo. Stom stom stom! Gelukkig kwam ik onderweg een groepje mensen tegen, waarna een van de jongens achter me aan kwam om te vragen waar ze moesten zijn voor leuke feestjes -ze kwamen zelf uit een ander dorp-. Na het uitgelegd te hebben vroeg die of ik zelf niet ging en toen ik zei dat ik niet alleen wou mocht ik wel met hun mee komen. At the end een super avond gehad. Dansjes gedaan, drankjes gedaan en best op tijd nog mijn bedje in gedoken.

Gisteren was mijn tweede dag hier. Ik had via Instagram de eigenaar van een surfcamp ontmoet en ik zou foto's gaan maken voor ze en mee gaan surfen. Hij stelde voor dat ik om 9 uur langs kwam en mee ging ontbijten. Ik was echt doodzenuwachtig omdat ik niet wist wat ik moest verwachten, maar eenmaal bij het surfcamp, wat trouwens geen kamp maar een prachtig appartement is, waren de zorgen al gauw helemaal verdwenen. Martin (de eigenaar) was echt super aardig net als alle andere mensen daar. Het was het beste ontbijt wat ik tijdens mijn vakantie heb gehad en na het ontbijt heb ik alles van het appartement gezien. Inclusief geweldig uitzicht over de oceaan. Omdat er helaas geen golven waren mocht ik mee gaan SUP'en. Dit is stand up paddle, waarbij je op een heel groot en stabiel surfboard met een peddel rond gaat suppen. We zijn zo een twee uur weg geweest, om een eiland heen en weer terug. Dat voel ik nu ook wel aan al mijn spieren! Het was wel echt een hele toffe eerste ervaring. Kan iedereen aanraden naar SoulSurfCamp te gaan als ze een tof surfkamp willen haha! :)
Daarna op het strand gelegen met de andere meiden van het surfcamp, heerlijk genieten!

Die avond was er een feestje op het dak van de SurfersLodge. Ik heb nog nooit zo een tof feestje bijgewoond. Wat een sfeer zeg al die surfers onder elkaar, niet te beschrijven. Iedereen danste uitbundig en de locatie was perfect. Daarna met mijn ex-kamergenoot richting de barren gegaan en biertjes gedronken. Super gezellig gehad en uiteindelijk lag ik om half 5 pas in bed. Wat is het hier toch heerlijk.

Vandaag ga ik hopelijk surfen maar dat ligt aan de golven en aan de instructeur. Ik ga zo maar even langs het surfcamp denk, even checken of er al mensen in het water liggen. Of ik ga met de fiets richting Peniche. Of ik pak een longboard. Ik weet het allemaal niet, maar gelukkig heb ik nog een paar daagjes hier. Super tof, maar voor mijn geld wat minder tof. Je kan wel merken dat je aan het strand zit want alles is duurder en het geld gaat opeens heel snel. Maar ach, dat komt wel goed!

Enjoy your day and kisses & hugs from surfers paradise without waves.